Projektujemy wdrożenia, nie szkolenia. Szkolenia mogą, choć nie muszą być elementem całego procesu. Nie interesuje nas ilość dni szkoleniowych i osób do przeszkolenia. Interesują nas rezultaty biznesowe, które mają być efektem i zachowania pracowników, które mają do niego doprowadzić. Troszczymy się o budżet Klienta, traktujemy nasze działania jako inwestycje biznesowe. Projektujemy drogę, która prowadzi Klienta do realnej zmiany oraz oceniamy efekty wspólnych działań.
Projekty wdrożeniowe kończą się konkretnymi zmianami – oto kilka przykładów:
Problem/ potrzeba biznesowa
Słabe wyniki indywidualne i zespołowe, brak koncentracji na priorytetach
Wdrożone rozwiązanie
Wprowadzenie cyklicznych spotkań zespołów sprzedażowych, prowadzonych zgodnie z ustaloną strukturą
Zmiana stylu zarządzania ludźmi – jednoznaczne stawianie celów kwartalnych, regularne monitorowanie i rozliczanie rezultatów
Rezultaty
Poprawa komunikacji, wzrost umiejętności sprzedażowych i motywacji sprzedawców, lepsze wyniki sprzedażowe
Wzrost zaangażowania pracowników, większa koncentracja na realizacji celów strategicznych, poprawa wyników biznesowych
Case study:
Kontekst: Firma produkująca opakowania. Narastające konflikty między menedżerami, zła atmosfera w firmie, spadek wyników, nieterminowe dostawy, zwiększająca się ilość reklamacji.
Zamówienie od Klienta: Szkolenie z rozwiązywania konfliktów dla menedżerów
Nasza diagnoza sytuacji: Słaba współpraca między działami wynikająca ze sprzecznych celów i różnych priorytetów, słaba koordynacja współpracy między działami, burzliwe i chaotyczne spotkania
Rozwiązanie: Szkolenie nie spowodowałoby oczekiwanej zmiany. Zaproponowano działania wdrożeniowe: cotygodniowe spotkania menedżerów, prowadzone według uzgodnionej struktury, plany naprawcze dla każdego działu, regularne rozmowy korekcyjno – planujące z menedżerami, którzy nie osiągają oczekiwanych wyników. Monitorowanie wyników (wiodących wskaźników) z wykorzystaniem tzw. panelu sterowania (dashboard).
W ramach wdrożenia odbyły się warsztaty dla menedżerów oraz konsultacje i coachingi indywidualne.
Rezultaty: Po 3 miesiącach poprawiły się wyniki w zakresie: terminowości dostaw (100% planu), jakości (99% planu), sprzedaży (98% planu). Po 6 miesiącach badanie satysfakcji pracowników pokazało poprawę atmosfery w firmie.